سلامت

ساخت وبلاگ

روش‌های مختلفی برای عمل لاغری وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقی بعد از جراحی لاغری هستید در این مقاله، با بهترین عمل لاغری بدون بازگشت با توصیه دکتر موسوی نائینی آشنا می‌شوید. بهترین عمل لاغری چیست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسیاری روی به عمل لاغری می‌ آورند. شاید شما هم شنیده باشید که راز داشتن یک اندام خوب، خوش فرم و ورزیده، داشتن رژیم غذایی سالم، خواب مناسب و ورزش کردن است. اما حقیقت ماجرا در این است که، ژنتیک بیشترین تاثیر را در این مورد ایفا می ‌کند. لازم به ذکر است، حتی اگر شما درست ‎‌ترین روش ‌ها را برای نگهداشتن وزن ایده‌ آلتان انجام دهید، ممکن است در مواقعی دچار شکست شوید.

انواع عمل لاغری

در ادامه انواع عمل لاغری را برای شما نام خواهیم برد :

عمل لاغری به روش اسلیو معده

یکی از بهترین روش هایی که برای کاهش وزن به کار می رود عمل اسلیو معده است . در این عمل قسمتی از معده جدا می شود اما این نکته که چه قسمتی جدا می شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهمیت زیادی دارد .این عمل برای افرادی که ریزه خواری زیادی دارند و وزن های بالایی یعنی بین (۱۵۰ تا ۲۰۰ )کیلو  دارند توصیه می شود. این اشخاص معمولا در معرض بیماری هایی مانند دیابت هستند .

ترشح آنزیم گرلین در معده سبب می شود تا فرد احساس گرسنگی کند .در این عمل ۸۰ درصد از حجم معده و این آنزیم نیز جدا می شود . بعد از این عمل فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند بنابراین به مرور زمان حجم غذایی که در طول روز مصرف می کند به شدت کاهش می یابد .

اگر پزشک برای انجام این عمل مهارت نداشته باشد می تواند باعث آسیب دیدن بافت های درونی بدن مانند طحال شود،بنابراین برای انجام این عمل پزشکی متخصص را انتخاب کنید .

عمل لاغری با پلیکاسیون معده

عمل لاغری پلیکاسیون معده با بیهوشی عمومی انجام می شود . در این عمل دکتر طول معده را مانند دامن به شکل پلیسه در می آورد تا فضای معده کوچک شود . وقتی معده کوچک شود شخص نمی تواند حجم زیادی غذا مصرف کند . در این روش چون هیچ قسمتی از بدن برداشته نمی شود می توان بعد از به نتیجه رسیدن و لاغر شدن معده را به شکل اول بازگرداند . این جراحی برای اشخاصی که بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و ضریب چربی آن ها بین ۳۰ تا ۴۰ است مناسب می باشد .

جراحی بای پس معده

یکی از پرکاربرد ترین روش های عمل لاغری جراحی بای پس معده است . در این عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بریده می شود .هم چنین قسمت ابتدایی روده هم بریده می شود. با این کار مقدار غذای ورودی به معده شخص به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .دل درد و اسهال از شایع ترین عوارض این عمل است که پس از مدتی به طور کلی از بین خواهد رفت . با رعایت نکاتی مانند انتخاب پزشک متخصص می توان عوارض این عمل را به حداقل رساند .

جراحی ابدومینوپلاستی

عمل لاغری ابدومینوپلاستی یک مدل جراحی پلاستیک است که به وسیله ی آن چربی و پوست اضافی ناحیه شکم حذف شده و عضلات قسمت شکم تنگ و صاف می شود .برای انجام این جراحی فرد را بیهوش می کنند سپس در قسمت هایی که برای لاغری مشخص شده است ۲ برش ایجاد می شود .

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 41 تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1402 ساعت: 13:06

محاسبه bmi به ما نشان می دهد که نسبت قد و وزن مناسب است یا نه؟ بعد از محاسبه bmi توسط فرم زیر، می توانید نتیجه گیری خوبی در رابطه با محاسبه قد و وزن مناسب و وزن ایده آل خود، داشته باشید. اگر bmi شما کمتر از 18.5 بود، یعنی نسبت وزن به قد شما، کم است و شما احتمالا مشکل کمبود وزن دارید. اگر bmi شما بین عدد 18.5 تا 24.9 بود، یعنی شما در قد و وزن مناسب هستید. اگر bmi شما بین عدد 25 تا 29.9 بود، یعنی شما دارای اضافه وزن هستید. اگر bmi شما بیشتر از 30 بود، یعنی شما چاق هستید و باید فکری برای کاهش وزن خود و رسیدن به تناسب قد و وزن بکنید.

هر عدد BMI نشان دهنده چه چیزی است؟

برای اکثر بزرگسالان BMI ایده آل بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعریف شده است.

برای کودکان و نوجوانان که بین ۲ تا ۱۸ سال هستند، سن و جنسیت نیز علاوه بر قد و وزن در محاسبه شاخص توده بدنی دخیل می باشند.

اگر BMI:

  • زیر ۱۸.۵ باشد، شخص دچار کاهش وزن است.
  • بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ باشد، شخص در بازه ی وزن سالم به سر می برد.
  • بین ۲۵ و ۲۹.۹ باشد، شخص اضافه وزن دارد.
  • بین ۳۰ و ۳۹.۹ باشد، شخص از چاقی مفرط رنج می برد.

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله های فرد در این روش اهمیتی داده نمی شود، در حالی که همانطور که می دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.

پیامدهای افزایش وزن در بزرگسالان

افراد دارای اضافه وزن و چاقی در معرض خطربیشتری برای بیماری های زیرهستند:

  • بیماری عروق کرونر
  • اختلال در چربی های خون یا  دیس لیپیدمی
  • دیابت نوع 2
  • بیماری کیسه صفرا
  • فشار خون
  • آرتروز
  • آپنه خواب
  • سکته
  • ناباروری
  • حداقل 10 سرطان ، از جمله سرطان آندومتر ، پستان و روده بزرگ
  • لیپوماتوز اپیدورال
  • دیسک کمر و کمر درد
  • دیسک گردن و گردن درد
  • بیماریها و ساییدگی زانو
  • بیماریها و ساییدگی مفصل ران

نحوه  اندازه گیری BMI

اگر میخواهید میزان شاخص یا عدد توده بدنی خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید فرمولی وجود دارد که می توانید برحسب آن این کار را انجام دهید. این مقیاس تقریبا دقیق می باشد و تنها به دو متغیر وزن و قد شما بستگی دارد. البته برای دقت بیشتر می‌توانیم سن و جنسیت را نیز در محاسبات لحاظ کنیم ولی با توجه به اینکه همین فرمول نیز دقت بالایی دارد، میتوانیم از دو متغیر سن و جنسیت چشم پوشی کنیم.

فرمول محاسبه

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور که گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نیاز است.

فرمول اندازه گیری bmi

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 27 شهريور 1402 ساعت: 13:06

افراد زیادی به دلایل گوناگون برای کاهش وزن خود تلاش می‌کنند. بسیاری از این افراد به دنبال رژیم‌های لاغری مختلفی می‌روند که وعده کاهش وزن سریع را می‌دهند. مطمئنا روش‌هایی برای تسریع کاهش وزن و لاغری وجود دارند، اما لازم است بدانید که ممکن است کاهش وزن سریع، آسیب‌های جبران ناپذیری به سلامت شما وارد کند. بنابراین برای کاهش وزن موفق و پایدار بهتر است به پروسه کاهش وزن به چشم یک مسیر نگاه کنید. نابراین اگر شما هم به دنبال بهترین روش لاغری و کاهش وزن هستید، با این مطلب همراه باشید.

جراحی لاغری چیست؟

عمل لاغری روشي است كه در آن با کوچک کردن معده و يا تغییر مسیر حرکت غذا ميزان دريافت مواد غذايي را در افراد كاهش مي‌دهيم. كاهش ميزان دريافت مواد غذايي در مدت كوتاهي منجر به لاغر شدن فرد مي‌گردد. پس در وحله اول باید بدانیم این روش از طریق کاهش اشتها و جذب غذا باعث کاهش وزن در افراد می‌گردد.

جراحي لاغري به چه كساني توصيه مي‌شود؟

جراحي لاغري معمولاً‌ به افرادي كه داراي اضافه وزن مفرط و بسيار زياد باشند توصيه مي‌گردد. معمولاً اولين گزينه‌هايي كه به افراد چاق توصيه مي‌شود ورزش و رژيم غذايي است. اما در برخي مواقع افراد از اين روش‌ها نتيجه مثبتي نمي‌گيرند. در اين مواقع درماني كه به آنها توصيه مي‌گردد جراحي لاغری است.

بهترین راه کاهش وزن  و رژیم لاغری تنها با رعایت سه نکته

شواهد جدید نشان می‌دهد که تنها یک روش برای کاهش وزن وجود ندارد، اما رژیمی موثر خواهد بود که تمام موارد ذکر شده در این مقاله را در خود داشته باشد. ما در مقاله‌ی بهترین رژیم لاغری به تمام جنبه‌های یک رژیم لاغری مناسب پرداخته‌ایم.

چیزی که به آن یک برنامه‌ی غذایی ،یک سبک زندگی، یک رژیم غذایی گفته می‌شود و در واقع یک برنامه مشخص برای کاهش وزن است.

حقیقت این است که چه رژیم کم کربوهیدرات کتو (keto) داشته باشید، چه از دنبال کنندگان سبک زندگی پالئو (Paleo) یا رژیم لاغری و سلامت ۳۰ روزه (whole30) باشید یا خود را ملزم به خوردن مواد کم چربی کنید، همه‌ی این سبک‌های غذایی دارای شباهت‌های فراوانی با هم هستند. کافیست که یکی از آن‌ها را دنبال کرده و نتایج شگرف آن‌ها را مشاهده کنید.

بهترین روش برای لاغری شکم چیست؟

لاغری یکی از دغدغه های امروزی خانم ها می باشد. با پیشرفت فن آوری های نوین و گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، انواع برنامه های کاربردی، سایت ها، و انواع آموزش های مجازی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها به انواع رژیم ها دسترسی داشته باشید. این موضوع اگرچه می تواند مشکلات بسیاری را برطرف نماید؛ اما از طرفی باعث سردرگرمی بسیاری از افراد نیز خواهد شد. شاید یکی از راه های استفاده آسان تر از این رژیم ها، دسته بندی نواحی مختلف بدن است. به طور مثال اگر شما بیش تر برای لاغری در ناحیه شکم تلاش می کنید، می توانید از نمونه رژیم های زیر استفاده نمایید .

انواع روش های لاغری موضعی غیر تهاجمی

از سوی دیگر باید به این مسئله توجه داشته باشید که در کنار روش های تهاجمی به منظور لاغری، امروزه شاهد روش های غیر تهاجمی مختلف نیز هستیم. یکی از این روشها کربوکسی تراپی است که در آن به بافت های چربی گاز دی اکسید کربن تزریق شده و در همین راستا سلول های چربی تجزیه و از بدن دفع می شود.  این روش نیز بسیار موثر و مهم بوده و شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم.

نکته دیگری که باید بدانید این است که کرایولیپولیز یکی دیگر از انواع روش های لاغری است که به آن یخچال چرمی نیز گفته می شود. در این روش شاهد استفاده از خنک کننده غیر تهاجمی چربی برای شکستن سلول های چربی هستیم. این روش باعث می شود تا در طی چند ماه رفته رفته شاهد لاغر شدن فرد و از بین رفتن چربی در بدن باشیم. این تکنیک نیز امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از پزشکان آن را پیشنهاد می دهند.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 41 تاريخ : يکشنبه 26 شهريور 1402 ساعت: 13:06

یکی از اندام های مخصوص مردان که در برخی افراد و به دلایل مختلف دچار مشکل می شود، آلت تناسلی است. با توجه به کارکرد این عضو و تاثیر آن در زندگی جنسی مردان، درمان اختلالات آن امری مهم و ضروری است. یکی از اختلالات رایج این عضو که بیشتر مردان یک بار هم که شده به آن دچار می شوند، اختلال نعوظ است. در این مشکل، آلت جنسی به آمادگی لازم برای برقراری رابطه نمی رسد. همان طور که گفته شد، بیشتر مردان به دلایل مختلف یک بار یا بیشتر به این مشکل دچار می شوند. اما در برخی افراد مدت زمان ابتلا به این اختلال به قدری طولانی می شود که در روابط و زندگی زناشویی آن ها تاثیر منفی داشته و گاها حتی به جدایی فرد نیز منجر می شود.

در این شرایط درمان های مختلفی برای بیمار پیشنهاد می شود که در افرادی که وضعیت اختلال در آن ها مزمن است، بهترین درمان پروتز آلت تناسلی می باشد.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد چیست؟

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی قرار دادن پروتز در آلت تناسلی مرد است. پروتز باعث می شود که آلت تناسلی مرد بتواند به حالت راست درآید. اما عمل تاثیری در اندازه آلت ندارد. ایمپلنت نباید احساسی که در آلت تناسلی خود احساس می کنید را کاهش دهد. از سویی دیگر این گفته به معنای افزایش تحریک یا احساس نیست. جراحی ایمپلنت شامل بیهوشی عمومی یا موضعی و برشی بر روی آلت تناسلی است تا جراح بتواند دستگاه را وارد کند.

ایمپلنت های غیر بادی لوله های نیمه سخت هستند که می توانند به شکل دلخواه خم شوند. می توانید آلت تناسلی خود را برای دفع ادرار به سمت پایین خم کنید و یا آن را برای مقاربت جنسی در جای خود قرار دهید. برخی از پروتز ها سفتی بیشتری را برای آمیزش جنسی ایجاد می کنند. اگرچه سفتی بیشتر آلت برای آمیزش جنسی لذت بخش تر است ولی در شرایط عادی روز می تواند ناراحت کننده باشد.

مزایای ایمپلنت آلت

میزان رضایت بیماران: نرخ رضایت بیمارانی که از پروتز قابل باد شدن استفاده می کنند، 98 درصد است.

بالاتر بودن نرخ رضایت بیماران: بیمارانی که جراحی پروتز آلت انجام می دهند، راضی تر از بیمارانی هستند که درمان دارویی یا روش های دیگر را برای درمان اختلال نعوظ انتخاب کرده اند.

مشخص نبودن و جلب توجه نکردن پروتز: پروتز آلت در حالتی که آلت نرم است، به هیچ وجه مشخص نیست. حتی همسرتان هم متوجه نمی شود که پروتز در آلت کار گذاشته شده است، مگر آن که خودتان به او بگویید.

دوران بهبود بسیار کوتاه: مورد تمام بیماران مانند هم نیست، اما دوران نقاهت بعد از جراحی پروتز معمولاً چهار تا شش هفته است. بیماران بعد از بهبودی کامل می توانند دوباره از برقراری یک رابطه جنسی ارضاءکننده لذت ببرند.

مقرون به صرفه بودن: جراحی پروتز آلت در یک بازه زمانی ده ساله اقتصادی تر از دیگر روش های درمان خواهد بود.

پروتز آلت چند نوع دارد؟

آناتومی و ساختار بدن مردان با وجود شباهت زیاد در ساختار تفاوت هایی در شکل، اندازه و ... دارد. این تفاوت ها موجب می شود که در تولید ابزار پزشکی که برای درمان مشکلات مورد استفاده قرار می گیرند نیز تنوع داده شود. پروتز آلت یکی از این ابزارهاست که در انواع مختلف تولید می شود.

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 47 تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1402 ساعت: 13:14

یکی از بیماری های شایع در بین مردان ، بیماری پروستات است. انواع بیماری پروستات که در سایت ایران عسل به آن اشاره شده است. یکی از راهکارهایی که با آن به درمان پروستات می پردازند ، جراحی است. جراحی پروستات عوارض زیادی دارد که یکی از آن ها تاثیر بر عملکرد جنسی در مردان می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پروستات در خانه

  • در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت (بیش از دو ساعت) خودداری کنید.
  • هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از بروز یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود، مگر اینکه پزشک تان نظر دیگری داشته باشد.
  • مایعات زیادی بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آبمیوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه سیاه) و الکل خودداری کنید.
  • مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه، از لگن آب گرم طبق نظر پزشک استفاده کنید.
  • هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفگترها و کنترل ادرار کمک می کند.
  • تا مدتی ممکن است بی اختیاری ادرار داشته باشید. این امری طبیعی است. بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.
  • هشت هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

برای چه کسانی باید جراحی پروستات انجام گیرد؟

  • افرادی که دچار بزرگی خوش خیم غده پروستات هستند و این امر موجب عفونت های عود شونده ادراری در ان ها شود.
  • افرادی که مشکل بزرگی پروستات ان ها باعث بروز ادرار خونی (هماچوری) شده است.
  • افرادی که بزرگی پروستات در ان ها باعث ایجاد فشار بر روی مثانه شان شود و در نتیجه به نارسایی کلیه منجر شود.
  • افرادی که بزرگی پروستات در ان ها سبب مشکلات ادراری همچون شب ادراری و… شود به طوری که فعالیت های روزانه ان ها را دچار اختلال کند.

جراحی پروستات چه عوارضی دارد؟

عمده ترین و شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی پروستات بی اختیاری در ادرار و ناتوانی در نعوظ است. همچنین این جراحی ممکن است عوارض و خطرات دیگری نیز به همراه داشته باشد:

تغیرات ارگاسمی: بیمار پس از جراحی نیز همچنان لذت جنسی و ارگاسم را تجربه خواهد کرد ولی دیگر مایع منی ترشح نمی شود.

نا باروری: به دلیل انکه غده ی پروستات وظیفه ی ترشح مایع حاوی پروستات را در بدن اقایان دارد، پس از جراحی پروستات و با برداشته شدن این غده، بیمار قدرت باروری خود را از دست می دهد.

تغیر طول الت تناسلی: با خارج کردن غده ی پروستات مجرای پیشاب نیز کمی کوتاه تر می شود که این امر ممکن است سبب کوتاه تر شدن الت تناسلی نیز بشود.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 47 تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1402 ساعت: 13:10

کلاه‌گیس، گیسوی مصنوعی است که اغلب از مو ساخته می‌شود و کلاه گیس مردانه و زنانه، مردان و زنان کم‌مو یا بی‌مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می‌دهند. کلاه گیس ممکن است به صورت کامل بوده و روی سر قرار گیرد و یا اینکه تارهای مو بصورت تک به تک و یا دسته‌ای به روش‌های گوناگون مانند چسب، کلیپس، مواد اتصال‌دهنده، بافتن و غیره به موهای قبلی فرد و یا پوست سر متصل گردند.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

  • بهتر است بدانید يکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر استفاده از کلاه گیس می باشد.
  • یکی از معایب کلاه گیس کامل اين است که هر لحظه امکان افتادن آن رفته و لذا فرد از ترس و مسخره شدن توسط ديگران همواره مضطرب و نگران می باشد.نمايش فيلم های کمدی با همين مضمون بر اين مطلب دامن می زند.
  • فرد دارای اين مدل کلاه گيس نمی تواند در مکان هايی مانند استخر، مناطق بادخيز و غيره حضور داشته باشند
  • در مواقعی که موهای کلاه گيس توسط کليپس به موهای قبلی فرد متصل شده  باشد،
  • کشش مداوم وارده به موهای موجود شخص باعث می شود که در درازمدت منطقه فوق دچار طاسی نیز شود.
  • حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس بشمار می‌آیند.
  • اما اگر بهداشت موهایی که در آرایشگاه‌ها برای اکستنشن استفاده می‌شود رعایت نشده باشند،
  • امکان انتقال بیماری‌های پوستی و حتی شپش از آن‌ها نیز وجود دارد.
  • طبق نظر متخصصان استفاده از کلاه گیس فقط در مواردی درست می باشد که طاسی سر فرد بسیار شدید و وسیع و بانک موهای پشت سر وی همضعیف و کم باشد، یعنی امکان انجام عمل کاشت مو به طور طبیعی وجود نداشته باشد.

عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید کلاه گیس

هنگامی که می‌خواهید کلاه‌گیس انتخاب کنید، باید به ۵ عامل مهم زیر توجه کنید:

  • سبک کلاه‌گیس؛
  • بلندی موهای آن؛
  • بافت یا مدل موها؛
  • رنگ موها؛
  • و اندازه کلاهک.

جمع‌بندی

اگر موهایتان ریخته است یا از آرایش هرروزه موهایتان خسته‌اید و موهای آماده می‌خواهید، اگر دوست دارید از موهای اصلی‌تان درمعرض محصولات آرایش مو مخصوصا ابزارهای حرارتی محافظت کنید یا صرفا دنبال تنوع هستید، کلاه‌گیس راه‌حل مناسبی برای شماست. کلاه‌گیس‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس باید دقت کنید. آنها که از موهای واقعی انسان ساخته شده‌اند، طبیعی و بادوام هستند و می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست داشته باشید دربیاورید. آنهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند ارزان‌ترند و بنابراین اگر بودجه کمی دارید برایتان مناسب هستند. اگر هم چیزی می‌خواهید که نگهداری از آن آسان‌تر باشد، موی مصنوعی بهتر است. در این مطلب سعی کردیم به شما در انتخاب، خرید و نگهداری از کلاه‌گیس کمک کنیم. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سپس بهترین کلاه‌گیس مناسب خودتان را بخرید و لذت ببرید.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1402 ساعت: 12:59

آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده ای سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. این پرده از نوع بسیار خفیف تا نوع بسیار شدید فرق می کند. میزان شیوع این بیماری ۴ درصد است. یعنی از هر صد نفر مرد ۴ نفر آن ها دارای آلت تناسلی پرده دار می باشد.

در نوع خفیف یک پرده کوچک یک سوم سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند،در نوع متوسط تقریبا نصف سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده ای به کیسه بیضه متصل می شود و در نوع شدید تمام سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده بزرگی به کیسه بیضه متصل می شود ، گاها این پرده سبب کجی آلت تناسلی نیز می گردد.

گاهی این پرده ۲ تا می باشد که از هر طرف آلت تناسلی به طرف پایین و کیسه بیضه کشیده شده است که به آن پرده مرکب می گویند. نوزاد پسر با این بیماری متولد می شود. در دوران کودکی ممکن است سبب درد و جریان ادرار غیرطبیعی گردد و در بزرگسالان ممکن است سبب استرس روحی روانی و اختلال جنسی شود.

درمان و رفع پوست اضافه بیضه به چه صورت انجام می شود؟

علی رغم اینکه مشکل افتادگی پوست بیضه و شل شدن آن امری کاملا طبیعی بوده و به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد، اما خیلی از افراد به دلیل ظاهر ناخوشایند و یا دلایل دیگر از شرایط به وجود آمده راضی نبوده و به دنبال رفع آن هستند. این گونه افراد بعد از اینکه به پزشک متخصص مراجعه کرده و مورد معاینات لازم قرار گرفتند، باید تحت عمل اسکروتوپلاستی قرار بگیرند که طی آن پوست بیضه کاهش پیدا می کند. در واقع، پزشک جراح باید حین عمل، تمامی قسمت های اضافی پوست بیضه را حذف کند تا بتواند میزان افتادگی بیضه ها را کاهش دهد.

همانند آنچه درباره جراحی پرده آلت گفته شد، در این مورد نیز عمل اسکروتوپلاستی یک جراحی سرپایی و ساده محسوب می شود. فردی که تحت جراحی حذف پوست اضافه بیضه قرار می گیرد، پس از انجام جراحی در روز عمل می تواند به منزل برگشته و کارهای روزانه خود را در پیش بگیرد.

بازه زمانی که فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد معمولا بین 30 تا 60 دقیقه متغیر بوده و پس از آن باید به مدت یک هفته فرد مراقبت های لازم را انجام داده و استراحت کند. لازم است یادآوری کنیم که افراد پس از انجام این نوع عمل ترمیمی ممکن است در ناحیه بیضه ها کمی احساس سوزش داشته باشند که این مورد تا چند هفته بعد از عمل کاملا طبیعی خواهد بود.

علل

اتیولوژی

اتیولوژی (سبب‌شناسی) مادرزادی آلت پرده‌دار مشخص نیست. در کل می‌توان گفت که برآمدگی کیسه بیضه و پوست آلت تناسلی از هم جدا نمی‌شود. پرده یا به عبارتی پوست متصل همراه با رشد آلت گسترش می‌یابد و معمولاً آلت را خم نمی‌کند. آلت پرده‌دار معمولاً ناهنجاری‌های رشدی و مشکلات مجرای خروج ادرار (میزراه) را نیز به دنبال دارد و تعداد انگشت‌شماری از بیماران به طور همزمان از هیپوسپادیاس نیز رنج می‌برند.

عوامل بیماری

در حال حاضر هیچ اطلاع دقیقی از عامل‌های خطر آلت تناسلی پرده‌دار در دست نیست، صرفاً می‌دانیم که پوست بخش قدامی درز آلت به پوست کیسه بیضه متصل است و آلت و کیسه بیضه کاملاً از هم جدا نیستند. اکثر موارد آلت پرده دار مادرزادی است، اما تعداد معدودی نیز پی‌آمد جراحی ختنه ناموفق یا هر جراحی دیگری است که در آن پوست بخش قدامی آلت برداشته شده است.

آلت تناسلی پرده دار چگونه درمان می شود؟

رایج ترین درمان برای آلت تناسلی پرده دار «جراحی اسکروتوپلاستی» می باشد. در این روش، پزشک پوستی که از کیسه بیضه به آلت تناسلی متصل است را برش داده و سپس آن را با استفاده از بخیه در محل مناسب می دوزد.

این روش باعث یک تناسب طبیعی بین کیسه بیضه و آلت تناسلی می شود؛ همچنین شما را از شر نعوظ های ناراحت کننده و دردناک و هر گونه مشکلات ظاهری خلاص می کند. اگر با آلت تناسلی پرده دار خود مشکلی ندارید نیاز به جراحی نیست.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 20 شهريور 1402 ساعت: 13:27

غده پروستات یک غده هورمونی است که در گردن مثانه و در اطراف مجرای ادراری وجود دارد، وظیفه اصلی غده پروستات ساختن مایع منی است. مایع منی مایع مغذی اسپرم ها می باشد. سرطان پروستات ممکن است هر رده سنی را درگیر نماید، اما اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگر علائمی دارد، بارزترین علامت ابتلا به سرطان پروستات سختی دفع ادرار، احساس درد هنگام دفع ادرار، ادرار بریده بریده، فشار یا قطر کم ادرار، ناتوانی جنسی، بی اختیاری ادراری، ورم غده پروستات، عفونت ادراری، خون در ادرار، خون در مایع منی، احساس درد در ناحیه کمر و لگن و احساس نیاز به دفع ادرار مکرر می باشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هر کدام از علائم مذکور فورا جهت انجام آزمایش های تشخیصی نزد پزشک مراجعه نمایید.

پروستات در بدن ما چه می کند؟

وجود پروستات آنچنان برای ادامه زندگی عادی ضروری نیست ، اما برای روند تناسل (تولید مثل) به آن نیاز مبرم داریم. همانطور که می دانید وظیفه پروستات در بدن ،تولید و ترشح مایع منی سالم می باشد که دارای شرایط مناسب و قوام کافی جهت انتقال و بقای اسپرم در طول فرآیند هدف لقاح باشد.

پروستات به صورت عمومی در دوران نوجوانی و تحت کنترل هورمون مردانه تستوسترون و محصول جانبی آن دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند. تستوسترون عمدتاً در بیضه ها ساخته می شود ، اما مقدار کمتری از آن نیز در غدد فوق کلیوی ساخته می شود.

بیماری سرطان پروستات

پروستات یک غده به اندازه گردو است که قسمتی از مجرای ادرار را احاطه کرده است. به عبارتی دیگر، پروستات لوله‌ای است که ادرار و اسپرم را حمل می‌کند. کارکرد اصلی پروستات تولید مایعاتی است که اسپرم در آن شناور است. اسپرم در بیضه‌ها تولید می‌شود که حامل هورمون اصلی مردانه یعنی «تستوسترون» است. در دوران بلوغ، تستوسترون رشد و عملکرد پروستات را تحریک می‌کند و به تولید مایعات برای اسپرم‌ها کمک می‌کند.

در حین رسیدن به اوج مرحله جنسی، ماهیچه‌های پروستات محکم می‌شوند تا مایع منی را از طریق مجرای ادرار و از طریق آلت تناسلی بیرون بریزند (انزال). مجرای ادرار همچنین مملوء از بیشاب است که توسط کلیه‌ها ساخته شده و در مثانه ذخیره می‌شود. هنگامی که آلت تناسلی مردانه آماده مقاربت می‌شود، جریان ادرار از مجرایش مسدود می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که فقط مایع منی است که در ارگاسم انزال می‌شود.

معاینات بالینی غده پروستات

معاینه انگشتی یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات می باشد. در این روش از طریق مقعد اندازه و سفتی غده پروستات بررسی می شود. در صورتی که غده سرطانی باشد، این غده بسیار سفت می گردد.

آزمایش ادرار به منظور بررسی وجود خون یا عفونت ادراری

انجام آزمایش ادرار به منظور چک کردن وجود خون در ادرار یا وجود عفونت ادراری، یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات است. می توان گفت 10 درصد از اشخاصی که از تورم پروستات رنج می برند دارای نارسایی کلیه می باشند. لذا ادرار توسط لوله های ادراری به کلیه برگشته و باعث افزایش میزان کراتین و اوره می شود.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 43 تاريخ : دوشنبه 20 شهريور 1402 ساعت: 13:25

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 48 تاريخ : دوشنبه 20 شهريور 1402 ساعت: 13:21

سرطان پروستات (به انگلیسی: Prostate cancer) از سرطان های شایع و جدی در آقایان است که سالانه هزاران مرد میانسال یا سالمند در سراسر دنیا را درگیر می کند. گفته شده حدود 60 درصد موارد ابتلا در مردان بالاتر از 65 سال رخ می دهد.

علائم سرطان پروستات معمولا به مجاری ادراری و مثانه مرتبط هستند و با توجه به تهاجمی یا غیر تهاجمی بودن بیماری مشخص می شوند.

رشد خوش خیم (مانند هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH):

  • به ندرت تهدیدی برای زندگی هستند.
  • به بافت های اطراف آنها حمله نکنید.
  • به سایر قسمت های بدن سرایت نکنید.
  • قابل برداشتن است و می تواند بسیار آهسته رشد کند (اما معمولاً دوباره رشد نمی کند).

رشد بدخیم (سرطان پروستات):

  • ممکن است گاهی تهدیدی برای زندگی باشد.
  • می تواند به اندام ها و بافت های مجاور (مانند مثانه یا راست روده) گسترش یابد.
  • می تواند به سایر قسمت های بدن (مانند غدد لنفاوی یا استخوان) گسترش یابد (متاستاز).
  • اغلب می توان آن را حذف کرد اما گاهی اوقات دوباره رشد می کند.

سرطان پروستات و انواع آن

سرطان پروستات معمولا به آرامی پیشرفت کرده و در ابتدا محدود به غده پروستات می باشد و در سایر قسمت های بدن پخش نمی شود. انواعی مختلفی از سرطان پروستات وجود دارد، که نحوه ی ایجاد و پیشرفت هر یک از آنها اندکی با دیگری متفاوت است. اغلب اوقات سرطان به تدریج در طول زمان به وجود می آید و خطر انتشار وسیعی به همراه ندارد. از طرف دیگر، برخی از انواع سرطان پروستات نیز می توانند انتشار بسیار سریع و مخربی داشته باشند.

سرطان پروستات اولیه

سرطان پروستاتی که در مراحل اولیه یعنی زمانیکه در حد غده پروستات است و پخش نشده، شناسایی گردد، دارای شانس بیشتری برای درمان موفق می باشد.

سرطان پروستات پیشرفته

سرطان پروستات پیشرفته یعنی اینکه سرطان به خارج از کپسول پروستات انتشار یافته است. معمولا این سرطان، در استخوان ها و گره های لنفاوی دیده می شود. سرطان پیشرفته پروستات با نام سرطان متاستاتیک نیز شناخته می شود. سرطان متاستاتیک، سرطانی است که در بدن پخش شده است.

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات معمولاً در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد؛ تا زمانی که پروستات به اندازه‌ای بزرگ شود که به مجرایی که ادرار را از مثانه به خارج از آلت تناسلی (پیشاب‌راه) می‌برد فشار بیاورد.

علائم سرطان پروستات ‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نیاز به ادرار کردن مکرر؛ اغلب در طول شب
  • نیاز ناگهانی و شدید به دفع ادرار
  • مشکل و وقفه در شروع ادرار
  • نیاز به فشار آوردن هنگام ادرار یا طولانی شدن زمان ادرار
  • جریان ضعیف ادرار
  • احساس اینکه مثانه به‌طور کامل تخلیه نشده است.
  • وجود خون در ادرار یا منی

البته این علائم همیشه به‌معنای ابتلا به سرطان پروستات نیست؛ با بالا رفتن سن، اندازه‌ی پروستات با بر اثر یک بیماری غیرسرطانی به نام «بزرگی خوش‌خیم پروستات» نیز بزرگ‌تر می‌شود.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 56 تاريخ : يکشنبه 19 شهريور 1402 ساعت: 19:15

داشتن آلت تناسلی بزرگ یکی از آرزوهای دیرینه در مردان است، داشتن آلت بزرگ علاوه بر افزایش میل جنسی و لذت بردن بیشتر از رابطه جنسی می تواند به اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر بسیاری داشته باشد. اما در مقابل افرادی که آلت تناسلی کوچکی دارند نمی توانند رابطه جنسی با کیفیت و بذت بخشی رو داشته باشند و همیشه از اعتماد به نفس پائینی برخوردار هستند، ما در این مقاله میخواهیم بهترین روش های بزرگ کردن آلت تناسلی آقایان رو آموزش دهیم، تا با انجام آنها بتوانید در طول و ضخامت آلت تناسلی افزایش حجم رو تجربه بکنید، با کیم کالا در این پست همراه باشید.

روش جراحی بزرگ کردن آلت

جراحی بزرگ کردن آلت با دو روش انجام می گیرد.

روش اول : تزریق چربی

در این روش که بیشتر جهت افزایش قطر آلت انجام می گیرد، سلول های چربی به داخل آلت تزریق می شود. عوارض این جراحی شامل تورم و از فرم افتادن آلت است. در موارد شدید حتی می تواند موجب نکروز شدن آلت شود که نیاز به برداشتن آلت خواهد بود. اخیرا این جراحی با متد جدیدتری انجام می شود که ریسک آن پایینتر و نتیجه آن بهتر خواهد بود. در روش جدید بافت چربی ( گرافت) از قسمتی از بدن برداشته شده و به آلت منتقل می گردد. در این روش جدید بطور میانگین 2 تا 3 سانت به قطر آلت در عرض یکسال افزوده خواهد شد. اگرچه پس از جراحی به مرور زمان ممکن است قطر بین 20 تا 80 درصد مجددا کاهش یابد و بنابراین به جراحی های بعدی برای رسیدن به هدف درمانی نیاز است. برخی از مراکز جراحی از تزریق ژل یا سیلیکون هم برای افزایش سایز استفاده می کنند. اما این روش هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار نگرفته است.

روش دوم: جدا کردن لیگامان های نگهدارنده

در این روش لیگامان ها و بافت هایی که آلت را در ناحیه عانه ثابت نگه می دارد و از آلت حین نعوظ پشتیبانی می کند جدا شده و سپس آلت چندین ماه توسط وزنه هایی کشیده شده تا افزایش سایز دایمی پیدا کند. پس از بریدن این لیگامان ها توسط جراح، زاویه آلت تغییر پیدا کرده و باعث می شود بزرگتر بنظر برسد. بطور میانگین پس از جراحی جداسازی لیگامان ها، طول آلت نعوظ نیافته بین یک تا سه سانتی متر رشد کرده اما میزان رضایت فرد و شریک جنسی او از رابطه پایین خواهد بود. بعلت نبود پشتیبانی لیگامانی آلت( که باعث نگه داشتن آلت در وضعیت ثابت می شود) دخول با مشکل مواجه خواهد شد.

میانگین سایز آلت در آقایان

در یک بررسی محققان در نشریه “اورولوژی” بر روی اندازه آلت تناسلی 80 مرد را که از نظر فیزیکی نرمال محسوب می شدند ، تحقیق و بررسی کردند، در این مطالعه ، ابعاد آلت تناسلی را قبل و بعد از نعوظ ناشی از دارو اندازه گیری کردند. بعد از پیدا کردن اندازه میانگین ، محققان نتیجه گرفتند:

فقط مردان با طول کمتر از 4 سانتیمتر (1.6 اینچ) یا طول درحال نعوظ از کمتر از 7.5 سانتی متر [3 اینچ] باید برای انجام روش های افزایش طول آلت تناسلی کاندید شوند. “

اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ​​12.5 سانتیمتر است. این تحقیق همچنین نشان داد که سایز آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ با سایز آلت او وقتی که شل است، ارتباطی ندارد. در واقع نشان داد که طول آلت در حالت شل اهمیت بسیار کمی در میزان طول آلت در حالت نعوظ دارد.

این به این معنی است که در حالی که طول آلت تناسلی مردانی که در حالت شل با یکدیگر متفاوت است، ممکن است در حالت نعوظ شبیه هم باشد. همچنین هیچ رابطه ای بین سن مردان و اندازه آلت تناسلی هم وجود نداشت.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 54 تاريخ : يکشنبه 19 شهريور 1402 ساعت: 19:14

در زمان خریدن کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داسته باشید اینکه کدام یک از آنها به فرم صورت شما بیشتر می آید و کدام رنگ شما را زیباتر میکند و...

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس به نوعی از موهای مصنوعی (الیاف) گفته میشود که بر روی یک پارچه دوخته میشود و توسط یک کش بر روی سر قرار گرفته میشود . به عبارتی دیگر کلاهی که بر روی آن مو تشکیل شده است . کلاه گیس بنا به علت های پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد . علل های پزشکی شامل : ریزش مو ، طاسی ، شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزئین .

انواع کلاه گیس

امروزه کلاه گیس ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شوند.

کلاه گیس طبیعی

این نوع از کلاه گیس قیمت بالایی داشته و خرید این مدل برای همه ی افراد مقدور نیست؛ ولی کلاه گیس های طبیعی، کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و مناسب استفاده روزانه و طولانی مدت هستند. برای ساخت کلاه گیس های طبیعی در ابتدا موهای طبیعی را به روشهای مختلفی ضدعفونی کرده، سپس آنها را بی رنگ و یا به رنگ های مورد نظر در می آورند. در این مدل معمولا کلاه گیس ها با رنگ های طبیعی مثل قهوه ای،  عنابی، مشکی و…. یافت می شوند.

کلاه گیس های مصنوعی

کلاه گیس مصنوعی قیمت مناسب تری نسبت به نوع طبیعی دارند ولی با این تفاوت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موهای طبیعی دارند.

کلاه گیس های مصنوعی عمدتا شبیه موهای انسان ساخته می شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند.

این نوع از کلاه گیس ها در رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند.

علاوه بر دسته بندی بر اساس جنس، کلاه گیس ها در اندازه های کوتاه، متوسط و بلند و مدل زنانه و مردانه نیز قرار می گیرند. هر کدام از این دسته بندی ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند. معمولا کلاه گیس های کوتاه تا روی گردن، متوسط تا روی شانه و کمی پایین تر و مدل بلند تا کمر یا باسن هستند.

کلاه گیس های مردانه و زنانه هم متناسب با اندازه کلی سر آقایان و بانوان ساخته می شودند. همچنین برای پوشاندن موهای خود در زیر کلاه گیس، باید از کلاه طاسی استفاده کنید.

انتخاب نوع مو

دو نوع کلاه گیس وجود دارد: کلاه گیس‌های ساخته شده با موی انسان و موی مصنوعی. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی انسان، گران‌تر از کلاه گیس‌هایی هستند که با موی مصنوعی ساخته می‌شوند. اولی، واقعی بنظر می‌رسد، نگهداری از آن آسانتر است، و بافت‌ها و مدل‌های مختلفی دارد. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی در میان بیماران مبتلا به سرطان، آلوپسیا و افرادی که می‌خواهند به موهایی با ظاهر طبیعی دست یابند، بسیار محبوب است.

کلاه گیس‌های مصنوعی، رنگ‌های متنوع تری دارند. با اینحال به اندازه‌ی کلاه گیس‌های ساخته شده از موی انسان، واقعی بنظر نمی‌رسند. بخاطر بافت و درخشش غیر طبیعی آنها، شما حتی از فاصله‌ی دور هم می‌توانید تشخیص دهید که فرد، کلاه گیس گذاشته است. معمولا کلاه گیس‌های رنگی ساخته شده از موی مصنوعی، برای بالماسکه، اجراهای هنری و… بکار می‌روند.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 74 تاريخ : يکشنبه 19 شهريور 1402 ساعت: 19:07

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

  • معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان
  • ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰
  • ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 6 شهريور 1402 ساعت: 17:47

زیبایی دندان یکی از پراهمیت‌ترین جنبه‌های زیبایی است که از همان برخورد اول و نخستین لبخند‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل نیز بیشتر افراد سعی می‌کنند که با رعایت نکات اولیه در رابطه با حفظ سلامت دندان‌ها، زیبایی آن‌ها را نیز حفظ نمایند. دنیای دندان و دندان‌پزشکی امروزه گسترش بسیاری پیدا کرده است و همه افراد نیز به نوعی با آن در ارتباط هستند.

یکی از اصلی‌ترین عناصری که احتمالاً بار‌ها با نام آن برخورد داشتید کامپوزیت دندان است. اگر تصمیم به انجام این تغییر بر روی دندان‌هایتان دارید بهتر است که با آگاهی کامل از کامپوزیت ارزان دندان ویژگی‌ها و نکات مربوط به آن را بدانید و در نهایت نیز به شکل هوشمندانه و مطلع‌تری به سمت آن قدم بردارید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به طیف گسترده ای از درمان های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی اطلاق میشود. چیزی که ما آن را تحت عنوان کامپوزیت دندان میشناسیم در واقع به نام رزین کامپوزیت است که به طریق مختلف در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد رنگ دندان استفاده میشود که جنس آن ها از پلیمر میباشد بدین ترتیب که با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان یک سری از مشکلات دندانی را میتوان رفع کرد از جمله :

  • برخی بد شکلی ها
  • بلند و بزرگ کردن دندان های کوچک
  • اصلاح کجی جزئی دندان ها
  • اصلاح سطح و لبه های دندان
  • تعویض پرشدگی های قدیمی دندان و یا پر کردن دندان هایی که به تازگی دچار پوسیدگی شده اند.
  • فاصله های بین دندانی : گاهی بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که ظاهری ناخوشایند دارند با کامپوزیت دندان میتوان فاصله ی بین دندان ها را بست.
  • شکستگی های دندانی : ترمیم لب پر شدگی و ترک های جزئی دندان ها در برخی موارد ممکن است بر اثر حادثه ای دندانی شکسته شده و ترتیب دندان ها را بر هم بزند.
  • یک سری از انواع بهم ریختگی های دندان ها : بدفرمی و نامرتب بودن دندان در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است میتوان گفت مشکلاتی در وضعیت کم تا متوسط را میتوان با کامپوزیت دندان رفع نمود اما گاهی نیز به درمان های فراتر مانند ارتودنسی نیاز است.
  • بعضی از انواع بد رنگی های دندان : سفید کردن دندان خصوصا در مواردی که تغییر رنگ های دندانی با بلیچینگ رفع نمیشوند و با شیوه های دیگر قابل حل نیستند این بد رنگی ها را میتوان با کامپوزیت پنهان کرد.
  • مواردی که از آن ها یاد شد مشکلاتی دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل میباشند.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان بسته به نوع برند کامپوزیت و دستمزد پزشک متفاوت می باشد.قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 به عوامل مختلفی همچون جنس کامپوزیت، مارک کامپوزیت و همچنین تعداد واحد دندان هایی که بر روی آن کامپوزیت دندان اجرا میشود بستگی دارد.این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت دندان به صورت تک واحدی محاسبه می شود.

کیفیت کامپوزیت استفاده‌شده و میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد. در نظر داشته باشید که هر چند مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی متخصص با تجربه و شناخته‌ شده، هزینه شما را افزایش می‌دهد، اما از تکرار مراحل درمانی و پرداخت هزینه‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 34 تاريخ : يکشنبه 5 شهريور 1402 ساعت: 13:03

بدون‌شک دندان‌های زیبا، سالم و سفید از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر زیبایی است و همین موضوع باعث شده که روزبه‌روز به شیوه‌های درمانی و زیبایی دندان اضافه شود. لمینت دندان یا Dental laminate که گاها به آن ونیر (Veneer) نیز گفته می‌شود، یکی از این روش‌ها است.

لمینت دندان چیست

لمینت دندان یک لایه نازک سرامیکی میباشد که جهت زیبایی دندانها کاربرد دارد ، لمینت سرامیکی دندان که به اختصار لمینت دندان نامیده میشود یکی از بهترین روش های اصلاح فرم دندانها ، سفید و مرتب شدن آنهاست.

چرا به لمنیت دندان نیاز داریم؟

خیلی از افراد به دلیل داشتن فرم  و یا رنگ دندان های نامناسب نمیتوانند به راحتی لبخند بزنند و همین امر باعث میشود در روابط اجتماعی ، شغل و حرفه خود دچار عدم اعتماد به نفس کافی شوند و از لبخند زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد دچار مشکل کمبود اعتماد به نفس باشند ، همانطور که میدانید دندان در ظاهر و چهره افراد نقش بسزایی را ایفا میکند ، در دنیای دندانپزشکی روشی به نام لبخند هالیوودی به معنای برطرف سازی عیوب ظاهری دندانها مطرح شد، یکی از روشهای لبخند هالیوودی استفاده از لمینت دندان میباشد.  بنابراین بسیاری از افرادی که از ظاهر وفرم دندانهای خود راضی نیستند به روشهای زیبایی دندان مانند لمینت نیازمندند.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت یه دیگر روشهای زیبایی در دندانپزشکی کمی بالاتر میباشد اما با توجه به قابلیتها و مزایای این روش میتوان لمینت دندان را مقرون به صرفه حساب کرد.

ویژگی های لمینت دندان

  • مهمترین ویژگی لمینت استحکام و طول عمر بالای آن است.
  • عدم رنگ پذیری لمینت دندان نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی لمینت دندان است.

طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان وابستگی زیادی به نحوه مراقبت از آن دارد ، اگر عادت هایی مثل ناخن جویدن و یا دندان قروچه دارید بهتر است آن ها را ترک کنید ، هر چند اگر ساخت و نصب لمینت روی دندان ها به درستی و دقیق انجام شده باشد جای نگرانی نیست و با رعایت نکات بهداشتی و اصولی می توان تا سالیان درازی از آن استفاده کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از شروع لمینت دندان مورد توجه قرار دهید این است که درمان لمینت یک درمان برگشت ناپذیر است و باید هم در انتخاب دندانپزشک و هم موارد انتخابی دیگر نهایت دقت را داشته باشید.

در هر حال لمینت دندان مناسب افرادی است که از فاصله بیش از اندازه دندانها رنج می برند یا دندان های بد رنگ و بد فرمی دارند.

مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان همانطور که اشاره شد دارای ویژگی ها و مزایایی همچون دوام و استحکام بالا ، عدم رنگپذیری و زیبایی ظاهری و بسیار طبیعی میباشد اما در کنار آن معایبی نیز دارد یکی از معایب این روش که بسیاری از افراد به همین دلیل از انجام آن سرپوشی میکنند ، تراش دادن دندان ها در روش لمینت سرامیکی است ، در روش لمینت سرامیکی حدود 2میلیتر از سطح دندان تراش خورده و بر روی آن لمینت قرار میگیرد ،

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 47 تاريخ : شنبه 4 شهريور 1402 ساعت: 12:59